کد خبر : 208877
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1402 - 12:00

پیش بینی روند سئو، رسانه های اجتماعی و محتوا در سال ۲۰۲۴!

پیش بینی روند سئو، رسانه های اجتماعی و محتوا در سال ۲۰۲۴!

یک سال دیگر در کتاب است، و با آن تغییراتی که سال ۲۰۲۳ در دنیای سئو ایجاد کرد، ادامه دارد. از طریق به‌روزرسانی‌های الگوریتم Google، تغییر از Google Analytics به GA4، و پیشرفت مداوم هوش مصنوعی در ایجاد آنلاین، چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توان در مورد آن صحبت کرد. در حالی که ما گذشته

یک سال دیگر در کتاب است، و با آن تغییراتی که سال ۲۰۲۳ در دنیای سئو ایجاد کرد، ادامه دارد. از طریق به‌روزرسانی‌های الگوریتم Google، تغییر از Google Analytics به GA4، و پیشرفت مداوم هوش مصنوعی در ایجاد آنلاین، چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توان در مورد آن صحبت کرد.

در حالی که ما گذشته را به یاد می آوریم، همیشه مهم است که به آینده نگاه کنیم – به ویژه در مورد بازاریابی دیجیتال. ما از اعضای تیم Redefine Marketing Group خواستیم که به آینده بپردازند و پیش‌بینی‌های خود را در مورد آنچه که ممکن است بتوانیم از سال ۲۰۲۴ در دنیای سئو انتظار داشته باشیم، ارائه دهند.

 

همه نگاه ها به هوش مصنوعی است

همانطور که به سال ۲۰۲۳ نگاه می کنیم، عبارت روی لبان همه هوش مصنوعی (AI) است. چند نفر از اعضای تیم گروه بازاریابی مجدداً نظری داشتند که در مورد آن به اشتراک بگذارند.

 

استفانی

Stephanie Fehrmann، مدیر محتوا و یکی از بنیانگذاران گروه بازاریابی مجدد، این را در مورد چشم انداز در حال تغییر بازاریابی محتوا می گوید:

 

“از دیدگاه محتوا، من فکر می کنم” و او تصریح می کند که در واقع مطمئن است، “۲۰۲۴ سوالات زیادی در مورد هوش مصنوعی به همراه خواهد داشت.”

 

ما می‌توانیم انتظار سوالاتی مانند این را داشته باشیم: «آیا این محتوایی که به یک نویسنده مستقل پول پرداخت کرده‌ام واقعاً توسط هوش مصنوعی نوشته شده است؟» «آیا گوگل می‌تواند تشخیص دهد که محتوا توسط هوش مصنوعی نوشته شده است؟» «آیا مشتریان برای محتوایی که در داخل، توسط ما و بدون استفاده از هوش مصنوعی نوشته شده است، هزینه بیشتری پرداخت خواهند کرد؟»

 

در حالی که توانایی هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا هنوز حدس و گمان است، توانایی های آن به آرامی در حال بهبود است و گروه بازاریابی مجدد امیدوار است که در نهایت پاسخ این سوالات را بیابد. در واقع، ما اخیراً ChatGPT را آزمایش کردیم تا ببینیم چقدر در ایجاد یک پست وبلاگ خوب است.

 

با این حال، استفانی معتقد است: «فقط زمان نشان خواهد داد که گوگل چگونه محتوای به کمک هوش مصنوعی را تفسیر می‌کند یا حتی می‌تواند تعیین کند که آیا محتوا توسط هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر».

 

با اشتیاق بنویسید و آنچه را که کار می کند پیدا کنید

از منظر محتوای کلی، این چشم‌انداز نشان می‌دهد که محتوای آموزنده‌تر نحوه درج رپورتاژ آگهی، طولانی‌تر و عمیق‌تر، به‌ویژه بر قطعات نقل‌قول‌های «کوتاه‌تر و «کرکی» برتر خواهد بود، به‌ویژه از آنجایی که نوشتن متن برای فناوری هوش مصنوعی فعلی دشوار است. سابق.”

 

“به طور کلی، من فکر می کنم SEO که توسط افراد پرشوری مانند ما انجام می شود به درخشش خود ادامه خواهد داد. ماندن در صدر روندها و آزمایش آنچه کار می کند (و کار نمی کند) در چشم انداز فعلی حتی مهم تر از همیشه است و مشتریان ما تفاوت آن را خواهند دید.”

 

در نهایت، استفانی با خنده اضافه می کند که مثبت است که در سال ۲۰۲۴، ما غرق در همان هجوم مقاله های کلیک طعمه خواهیم شد که همان طور که در ده سال گذشته شاهد آن بودیم، «مرگ سئو» را به صدا درآوردند.

 

مایکل

مایکل گومز، مدیر حساب و متخصص محتوا نیز چند کلمه در مورد هوش مصنوعی، شیوع آن، و نحوه مدیریت موتورهای جستجو با آن به اشتراک گذاشت.

 

او شروع می‌کند: «فیل در اتاق هوش مصنوعی است، به نقطه‌ای رسیده است که «هوش مصنوعی یکپارچه» واژه‌ای است که در آن احساس می‌شود که مخلوط کن شما به زودی یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی خواهد داشت تا قوام اسموتی را تا ۵ درصد بهبود بخشد. ” اگرچه او این را به شوخی می‌گفت، اما ممکن است اشتباه کند که هوش مصنوعی وارد آشپزخانه می‌شود، زیرا «لوازم هوشمند» راه خود را به کانترها در سراسر جهان می‌رسانند.

 

جدا از شوخی، تأثیر آن بر محتوا غیرقابل انکار است. از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی گرفته تا وبلاگ ها و کپی روی صفحه، چهره اینترنت و بازاریابی را تغییر می دهد.

 

اگرچه، مانند استفانی، مایکل به ما یادآوری می‌کند که در پایان روز، گوگل و سایر موتورهای جستجو در مورد اینکه چه رتبه‌هایی رتبه‌بندی می‌شوند و چه چیزی نه، حرف آخر را خواهند زد. «گوگل بر محتوا با تجربه عملی واقعی تأکید کرده است، که همچنان در به‌روزرسانی‌های الگوریتم‌ها در حرکت رو به جلو تأکید می‌کند».

 

اصالت در سال ۲۰۲۴ حاکم خواهد شد

این فقط الگوریتم توانا نیست که محتوای دست نویس را به کار یک پلت فرم هوش مصنوعی ترجیح می دهد. مایکل پیشنهاد می‌کند که عموم مردم به سمت گزینه محتوای «ارگانیک‌تر» گرایش پیدا می‌کنند، و او این کار را در حالی انجام می‌دهد که به احساس آنلاینی که تابستان ۲۰۲۳ را فرا گرفت، اشاره می‌کند.

 

«به نظر می رسد اصالت امری نادر است و مردم به سمت آن هجوم می آورند. به همین دلیل است که پدیده باربنهایمر یک چیز بود: این اتفاق افتاده است. برنامه ریزی نشده بود، و به همان اندازه که بازاریابان تلاش می کنند باربنهایمر بعدی را برای چند سال آینده مجبور کنند، مردم چیزی واقعی می خواهند.

 

«مردم همچنان خرید می‌کنند و به همان روشی که همیشه به دنبال اطلاعات هستند. آنها به دنبال پیام‌های معتبر هستند و می‌خواهند بدانند دیگران از آن استفاده کرده‌اند و می‌توانند کیفیت آن را تأیید کنند.»

 

او افکار خود را با در نظر گرفتن مخاطب انسانی که گوگل نیز بر آن تاکید دارد، کامل می کند. او می‌گوید: «۲۰۲۴ همه چیز در مورد یافتن چگونگی جذب انسان با ابزارهای موجود است، خواه هوش مصنوعی، ویدیوها، اندیشه‌های آموزنده و غیره».

 

در نهایت، او ما را با یک یادداشت تکان دهنده ترک می کند: “شما شروع به دیدن این می کنید که با تغییر همه چیز، آنها تمایل دارند که ثابت بمانند.”

 

جیمز

جیمز تیلور، متخصص سئو در Redefine نیز هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار داد. در چشم انداز خود برای سال ۲۰۲۴، او پیش بینی می کند که مدل های یادگیری زبان (LLM) “به آرامی در بیشتر اینترنت ادغام خواهند شد.” LLMها مدل‌های گسترده و «یادگیری عمیق» هستند که در ایجاد خروجی‌های هوش مصنوعی آموزش داده شده بر روی مقادیر بسیار زیاد داده‌های کاربر استفاده می‌شوند. ممکن است درست باشد که به منظور جمع‌آوری داده‌های بیشتر برای آموزش یک هوش مصنوعی، ممکن است این سیستم‌ها را در پس‌زمینه بسیاری از رابط‌های کاربری ببینیم.

 

مانند همتایان خود، جیمز به اهمیت نوشتن محتوای اصلی، جذاب و با کیفیت ادامه می دهد. او حدس می‌زند که موتورهای جستجو ممکن است ارزش مهم‌تری برای این موضوع قائل شوند: «زیرا اشباع بیش از حد محتوای بد هوش مصنوعی اینترنت را سیل می‌کند».

 

جیسون

جیسون مارتینز، مدیر بازاریابی برند Redefine، روند گمانه زنی های هوش مصنوعی را برای سال ۲۰۲۴ حفظ کرد.

 

امتیازی برای بهره وری…

در سال ۲۰۲۴، من معتقدم هوش مصنوعی پیشرفت بیشتری در زندگی روزمره بازاریابان دیجیتال خواهد داشت. به نظر می رسید که سال ۲۰۲۳ نقطه عطف هوش مصنوعی باشد و پیشرفت های قابل توجهی در جریان کار سازمانی داشته است. او اشتباه نمی کند؛ ابزارهای سازمانی مبتنی بر هوش مصنوعی در حال جهش به چشم انداز B2B و SaaS هستند و نحوه کار همه افراد از جمله محتوا و تیم های SEO را تغییر می دهند. این ممکن است تا سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.

 

… و به خلاقیت

جیسون با پیش‌بینی خوش‌بینانه‌ای برای هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ می‌گوید: «من معتقدم تعداد بیشتری از بازاریابان دیجیتال با استفاده از این ابزارها در انجام کارهای خسته‌کننده یا برای کمک به جرقه زدن خلاقیت، بازتر و راحت‌تر خواهند شد. به عنوان مثال، بازاریابان محتوا ممکن است از آن برای ایجاد خطوط کلی وبلاگ استفاده کنند، و مدیران رسانه‌های اجتماعی ممکن است از آن برای توسعه مضامین محتوای پرطرفدار برای کاوش در پست‌های ماهانه رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند.

 

کیسی

کیسی لی پریدمور، مدیر محتوای گروه بازاریابی بازتعریف و نویسنده این پست وبلاگ، صحبت در مورد خودش را به صورت سوم شخص متوقف خواهد کرد تا افکار خود را در مورد شیوع هوش مصنوعی در بازاریابی و مدیریت محتوا به اشتراک بگذارد.

من در اینجا صادقانه صحبت می کنم و به اشتراک می گذارم که من بزرگترین طرفدار محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی نیستم. در حالی که دارای پتانسیل باورنکردنی و قابلیت‌های برجسته است، اما در زمانی که اصالت کلیدی است – به ویژه در سئو، هیچ فکر «جدید» را به روی میز نمی‌آورد.

 

در حالی که فکر نمی‌کنم محو شود – چه هر یک از ما دوست داشته باشیم چه نخواهیم اینجاست که بماند – من معتقدم که در سال ۲۰۲۴، ما شروع به تغییر عملکرد هوش مصنوعی از فضاهای خلاقانه، مانند ایجاد محتوای وب یا هنر و موسیقی، برای حل مشکلات پیچیده تر در یک دامنه وسیع تر، بنابراین تمرکز SEO را از تهدید یا وعده محتوای تولید شده توسط رایانه دور می کند.

 

همانطور که دیگران در پیش‌بینی‌های سئوی سال ۲۰۲۴ خود اشاره کردند، من کاملاً موافقم که محتوای مفید، معتبر و باکیفیت همیشه از دید موتورهای جستجویی که هدفشان ارائه بهترین محتوای ممکن به کاربرانشان است، برتر خواهد بود.

 

BARD ممکن است چالش ها و فرصت هایی ایجاد کند

 

اندرو

اندرو هرناندز، تحلیلگر سئوی ما، پیش بینی ای در مورد ابزار جستجوی BARD و چت بات گوگل ارائه کرد.

 

جذب شدن توسط موتور جستجوی گوگل AI BARD به قطعه جدیدی در پازل بازاریابی موتورهای جستجو تبدیل خواهد شد. اگرچه در ابتدای راه است، اما محبوبیت آن به عنوان یک ابزار وب گردی احتمالاً با بهبود توانایی آن در مدیریت اطلاعات افزایش خواهد یافت. این احتمالاً فاکتورهای رتبه‌بندی جدیدی را به همراه خواهد داشت که باید در نظر بگیریم یا حداقل، نحوه تفکر ما در مورد استراتژی‌های فعلی را تطبیق دهیم. “

 

برای افراد ناآشنا، BARD راهی است که گوگل در قطار هوش مصنوعی سوار می شود. اگر در دسامبر گذشته هنگام خرید تعطیلات به دنبال آن سرگرمی خاص پسر عموی خود بودید و متوجه یک پنجره بازشو شدید که از شما می‌پرسد آیا به دنبال هدیه هستید، با Google BARD مواجه شدید. هدف آن این است که به‌عنوان نوعی «دستیار جستجو» عمل کند و سایت رسمی نشان می‌دهد که این ابزار به «توفان ایده‌ها، جرقه زدن خلاقیت و تسریع بهره‌وری» کمک می‌کند.

 

ما فقط می‌توانیم حدس بزنیم که چگونه انتخاب یک سایت به‌عنوان تعداد کمی از خوش شانس‌هایی که توسط دستیار مجازی توصیه می‌شود، مسیر سئو را تغییر می‌دهد، اما مطمئن هستیم که در به‌روزرسانی‌های الگوریتم‌های آینده بیشتر در مورد آن خواهیم شنید.

 

با توجه به الگوریتم، تغییرات گسترده در موتور جستجو می‌تواند حتی یک برنامه محتوای محکم را نیز تغییر دهد، بنابراین ما همیشه تیم‌های بازاریابی را تشویق می‌کنیم که از منحنی این به‌روزرسانی‌ها جلوتر بمانند.

 

رسانه های اجتماعی تغییر می کند

رسانه های اجتماعی هنوز اینترنت را در اختیار دارند. برای بازاریابی ضروری است، می تواند یک معدن طلای سئو باشد، و یک راه فوق العاده برای ارتباط مردم در سراسر جهان است. این چیزی است که اعضای تیم Redefine برای حوزه رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۲۴ پیش بینی می کنند.

 

جیسون

جیسون به اهمیت رسانه‌های اجتماعی برای سئو اشاره می‌کند، به‌ویژه در مورد پلتفرم‌هایی مانند TikTok و Instagram، که معتقد است «نقش بیشتری در رفتار جستجوی کاربر ایفا خواهند کرد».

 

علاوه بر این، جیسون معتقد است که “کاربران آنلاین بیشتر ترجیح می دهند از رسانه های اجتماعی برای جستجوی چیزهایی مانند نکات و ترفندها، دستور العمل ها یا ایده های طراحی استفاده کنند.” این به پیش‌بینی مایکل در مورد صحت سئو در سال ۲۰۲۴ بازمی‌گردد – افراد در رسانه‌های اجتماعی معمولاً با موتور جستجو در ذهن نمی‌نویسند و در برخی موارد، به سادگی افکار و ایده‌های خود را در فضای خالی شبکه به اشتراک می‌گذارند. همراه با آن، رک بودن بسیار مورد نیاز در دنیای فروشندگی است.

 

او می‌گوید: «توسعه‌دهندگان وب و موتورهای جستجو باید از این موضوع استقبال کنند و بفهمند که چگونه از محتوای رسانه‌های اجتماعی یا محتوای ویدیوی بومی به نفع خود استفاده کنند.»

 

۲۰۲۴ ممکن است همه چیز در مورد محتوای ویدیویی باشد

جیسون افکاری برای به اشتراک گذاشتن محتوای ویدیویی در رسانه های اجتماعی نیز داشت. “من معتقدم که ویدئو به طور کلی نقش بیشتری در محتوای وب دارد و ابزار بسیار مفیدی برای تاثیرگذاری بر تصمیمات خرید خواهد بود. در سال ۲۰۲۴، برندها و صاحبان مشاغل باید در نحوه استفاده از محتوای ویدئویی به سبک رسانه های اجتماعی برای فروش محصولات در سایت خود تجدید نظر کنند و در عین حال بر عوامل مهم سئو مانند سرعت سایت تأثیر نگذارند.

 

ما فکر می‌کنیم که این پتانسیل دارد – از جمله یک کلیپ ویدیویی کوتاه برای کمک به نشان دادن یک محصول یا خدمات ممکن است تفاوت بزرگی ایجاد کند، نه تنها در فروش، بلکه در میزان “مفید” و مرتبط بودن یک موتور جستجو برای یک صفحه.

 

کیسی

با بازگشت به صدای رسانه‌های اجتماعی، من معتقدم که در طول سال جاری شاهد کاهش مداوم Twitter/X خواهیم بود، زیرا کاربران بیشتری از تغییرات، محدودیت‌ها و نوسانات این پلتفرم ناامید می‌شوند. این ممکن است باعث شود برندهایی که برای اطلاع رسانی محصولات یا خدمات خود به توییتر متکی بوده اند، یا به جدیدترین چیزها بپیوندند و امیدوار باشند مانند Threads کوتاه مدت یا بازیکنان جدید در صحنه مانند BlueSky باقی بماند. جای پایی در دیگر مراکز رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تیک تاک داشته باشید.

 

پیدا کردن محل تمرکز حضور در رسانه های اجتماعی بسیار مهم است. برندهایی که نگران آینده Twitter/X هستند باید اطمینان حاصل کنند که فعلاً تلاش های خود را در چندین پلتفرم متعادل می کنند.

 

سرنوشت TikTok

در حالی که نظرات در مورد پلتفرم ویدیو متفاوت است، یکی از پیش‌بینی‌های جیمز در سال ۲۰۲۴ این بود که TikTok تحت وزن خیره‌کننده‌اش سقوط می‌کند، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۱۶ درصدی کاربران بود و به نظر نمی‌رسد مسیر حرکت آن کند شود. .

 

۲۰۲۴ چه چیزی برای برند شما به ارمغان می آورد؟

مهم نیست سال ۲۰۲۴ چه چیزی را به ارمغان می آورد، شروع سال با پای راست، پایه ای برای دوازده ماه موفقیت آمیز خواهد بود. برندها می توانند از طریق چشم انداز آنلاین در حال تغییر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 8 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مديريت زيرنويس

پکیج خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح