کد خبر : 208851
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 13:07

سرویس Starlink Direct To Cell با ارسال پیامک در سال آینده، صدا و داده در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد

سرویس Starlink Direct To Cell با ارسال پیامک در سال آینده، صدا و داده در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد

به گزارش مختصر نیوز و به نقل از گسمارنا  سال گذشته را به خاطر دارید که اسپیس ایکس و تی موبایل اعلام کردند که در حال کار بر روی راهی برای ارسال مستقیم داده ها از ماهواره های فضایی به تلفن شما هستند؟ این سرویس سال آینده راه اندازی می شود، اما قابلیت های آن

Starlink's Direct To Cell service will start with texting next year, voice and data in 2025

به گزارش مختصر نیوز و به نقل از گسمارنا  سال گذشته را به خاطر دارید که اسپیس ایکس و تی موبایل اعلام کردند که در حال کار بر روی راهی برای ارسال مستقیم داده ها از ماهواره های فضایی به تلفن شما هستند؟ این سرویس سال آینده راه اندازی می شود، اما قابلیت های آن به تدریج عرضه خواهد شد.

این به این معنی است که در سال ۲۰۲۴ فقط ارسال پیامک به عنوان نوعی آزمایش آزمایشی برای رفع همه پیچیدگی ها پشتیبانی می شود. سپس در سال ۲۰۲۵، این شرکت قصد دارد ارائه خدمات صوتی و داده‌ای، به علاوه عملکردهای اینترنت اشیا را آغاز کند.

سرویس Direct To Cell Starlink با ارسال پیامک در سال آینده، صدا و داده در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد
توجه داشته باشید که اتصال از طریق LTE انجام خواهد شد و مشخص نیست چه مقدار پهنای باند در دسترس خواهد بود. اسپیس ایکس می گوید که سرویس داده برای مرور وب به اندازه کافی سریع خواهد بود. حتی ارسال پیام کوتاه اولیه برای مواقع اضطراری ضروری خواهد بود – اپل برای به کار انداختن آن تلاش های زیادی را انجام داد (کوالکام در حال کار بر روی راه حلی برای اندروید است).

با این حال، برخلاف راه‌حل اپل، سرویس Direct To Cell Starlink به سخت‌افزار خاصی نیاز نخواهد داشت – ماهواره‌های جدید اساساً مانند برج‌های سلولی کار می‌کنند (به استثنای ماهواره‌هایی که در فضا پرواز می‌کنند به جای اینکه روی ساختمان مجاور نصب شوند). این به این معنی است که با دید واضح از آسمان، هر تلفن دارای ۴G (و انواع دیگر دستگاه ها) قادر به اتصال خواهد بود. با استفاده از هر برنامه ای که در حال حاضر برای متن استفاده می کنید، شروع می شود، اما پس از فعال شدن سرویس داده، می توانید از هر برنامه ای (واتس اپ، اسکایپ و حتی iMessage) استفاده کنید.

سرویس Direct To Cell Starlink با ارسال پیامک در سال آینده، صدا و داده در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد
Starlink با چندین اپراتور در سراسر جهان قرارداد امضا کرده است: Optus در استرالیا، Rogers در کانادا، KDDI در ژاپن، One NZ در نیوزلند، Salt در سوئیس و T-Mobile در ایالات متحده. احتمالاً تا زمانی که سرویس به طور کامل راه اندازی شود، تعداد بیشتری به آن ملحق خواهند شد.

توجه داشته باشید که هدف استارلینک فقط پوشش دادن زمین، دریاچه ها و آب های ساحلی است – اگر اینترنت در وسط اقیانوس می خواهید، باید برای خدمات دریایی Starlink ثبت نام کنید. در زمین، این شکاف‌های پوشش حامل‌ها را بدون نیاز به ایجاد زیرساخت‌های بیشتر پر می‌کند.

سرویس Direct To Cell Starlink با ارسال پیامک در سال آینده، صدا و داده در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد
همچنین، مشخص نیست که آیا رومینگ در دسترس خواهد بود و تا چه حد، زیرا هر کشور کنترل دقیقی بر فرکانس‌های بی‌سیم دارد، به همین دلیل است که SpaceX با شرکت‌های مخابراتی همکاری می‌کند (آنها پول زیادی برای بخشی از طیف بی‌سیم پرداخت کردند).

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 5 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مديريت زيرنويس

پکیج خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح