کد خبر : 208703
تاریخ انتشار : شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 20:02

استفاده از آفت کش‌های غیراستاندارد باعث تلفات در زنبورستان‌ها می‌شود

استفاده از آفت کش‌های غیراستاندارد باعث تلفات در زنبورستان‌ها می‌شود

به گزارش ایلنای گلستان،محسن عبدالوندگفت: در برخی از فصول برای مبارزه با آفات گیاهی، در زمین‌های کشاورزی و باغات انواع سموم و حشره کش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که به دلیل عدم هماهنگی بین کشاورزان و زنبورداران در خصوص زمان سم پاشی، موجب وارد آمدن تلفات و خسارات سنگینی به زنبورداران می‌شود. وی گفت: زنبورداران

استفاده از آفت کش‌های غیراستاندارد باعث تلفات در زنبورستان‌ها می‌شود

به گزارش ایلنای گلستان،محسن عبدالوندگفت: در برخی از فصول برای مبارزه با آفات گیاهی، در زمین‌های کشاورزی و باغات انواع سموم و حشره کش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که به دلیل عدم هماهنگی بین کشاورزان و زنبورداران در خصوص زمان سم پاشی، موجب وارد آمدن تلفات و خسارات سنگینی به زنبورداران می‌شود.

وی گفت: زنبورداران باید پیش از استقرار کندو‌های خود در یک منطقه، هماهنگی‌های لازم با مالکان زمین‌های کشاورزی اطراف زنبورستان را انجام دهند و از آن‌ها بخواهند که زمان سم پاشی مزارع را به آن‌ها اطلاع دهند و کشاورزان نیز تا حد ممکن سم پاشی را در زمان غروب خورشید و شب انجام دهند.

معاون سلامت دامپزشکی گلستان ادامه داد: گزارش سریع هرگونه تلفات در کندو توسط بهره برداران و مشاوره و بهره گیری از متخصصین دامپزشکی و بکارگیری از دارو‌های مجاز می‌تواند آسیب‌ها و خسارت‌های وارده به زنبورستان‌ها را کاهش دهد.

وی گفت: رصد و پایش دارو‌های غیرمجاز توسط ادارات دامپزشکی شهرستان برنامه ریزی شده و ضرورت دارد تا بر فرآیند ورود و خروج کلنی‌های زنبور عسل به داخل استان نظارت بیشتری شود.

منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مديريت زيرنويس

پکیج خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح